Urządzenie nie działa - co dalej?
- Sprawdź czy akumulator jest na pewno naładowany.
- Jeśli urządzenie jest zasilane baterią/bateriami AA spróbuj wymienić je na zupełnie nowe.
- Upewnij się, że bateria/ akumulator AA są poprawnie włożone (+ do +, – do -)
Odbiornik jest włączony, ale nic nie słychać - brak transmisji z nadajnika.
- Sprawdź czy głośność w odbiorniku nie jest ustawiona na poziom “0”.
- Sprawdź czy głośność w nadajniku nie jest ustawiona na poziom “0”.
- Upewnij się, że wtyczka słuchawki jest prawidłowo włożona do gniazdka i ewentualnie dociśnij ją.
- Upewnij się, że do odbioru korzystasz z odbiornika, a nie nadajnika.
- Upewnij się, czy słuchawka której używasz jest sprawna – wypróbuj inny egzemplarz słuchawki, najlepiej taki, który działa na innym odbiorniku.
Jak zmienić kanał w urządzeniu?
W przypadku mGuide Pellegrino 2 należy nacisnąć i przytrzymać przez 2 sekundy przyciski „-” i „+”. Na wyświetlaczu zacznie migać symbol „CH”. Kanał należy wybrać symbolem „-” lub”+”. Aby zatwierdzić wybór, należy nacisnąć krótko przycisk zasilania lub odczekać 10 s.
Jaki jest czas pracy urządzenia?
W przypadku mGuide Pellegrino 2:
czas pracy odbiornika – 32 godziny na 2 bateriach lub akumulatorkach AA
czas pracy nadajnika – 24 godziny na 2 bateriach lub akumulatorkach AA
Jaki jest czas ładowania urządzenia?
Czas ładowania urządzenia od zera (przy zastosowaniu akumulatorów) wynosi do 4,5 h .
Czy w przypadku systemów z wbudowaną baterią: czy można ją później dokupić i samodzielnie wymienić?
Ładowanie zwykłych baterii w ładowarce - wylane baterie
Jedną z częstszych przyczyn usterek poza-gwarancyjnych są wylane baterie. Zdarza się, że użytkownik (np. turysta, gość) zamieni akumulatorki na zwykłe baterie, a potem kto inny nie świadomy tego umieści urządzenie w ładowarce. Niestety prowadzi to do wylania baterii i uszkodzenia urządzenia, co w najgorszym wypadku rodzi koszt odtworzeniowy. Innym naszym klientom posiadającym dużą flotę tourguide poradziliśmy stosowanie naklejek plomb aplikowanych w miejscu gdzie pokrywa obudowy styka się z obudową. Na naklejce może być napis „Nie zrywać!”. W przypadku gdy osoba opiekująca się sprzętem stwierdzi uszkodzenie bądź brak plomby – będzie to przesłanką do sprawdzenia czy urządzeniu aby na pewno są akumulatorki. Rozwiązanie to sprawdziło się u naszych klientów.
Zaczepy do smyczy jednorazowych
Państwa sprzęt jest wyposażony w zaczepy do smyczy jednorazowych/smyczy do prania. Użytkując dużą ilość tych zaczepów po jakimś czasie możecie stwierdzić, że 1-10% z nich urywa się. Nie jest to jednak wada produktu.
Zanim wprowadziliśmy zaczepy stosowaliśmy zwykłe smycze, które posiadają bardzo mocne zaczepy. W przypadku gwałtownego pociągnięcia za smycz skutkowało to zerwaniem fragmentu obudowy gdyż żyłka zaczepu po prostu ją przecinała (bez względu na model). Koszt wymiany obudowy w zależności od modelu wynosi od 45 do 80% wartości urządzenia (większość to robocizna). Ponieważ dla klientów użytkujących duże ilości sprzętu koszty takich napraw były zbyt duże wprowadziliśmy nasz autorski projekt zaczepu. Jest on przyjazny cenowo a przy mocniejszym pociągnięciu urywa się zaczep a nie obudowa. Dodatkowo, a może nawet co ważniejsze – chroni to użytkownika w sytuacji gdy zawieszone na szyi urządzenie gdzieś się zaklinuje (wiemy, że to ekstremalna sytuacja, ale nie można jej wykluczyć).